Malaysian citizen that loves cat, food, fishing, outdoor activites and fitness. Full time IT Programmer, Part time blogger.

Kekucing Awang

Kekucing Awang

Perjalanan Hidup Milo

PitaPata Cat tickers

Perjalanan Hidup Luna

PitaPata Cat tickers

Koir Kebangsaan : First Class

Salam semua,

First class.. biasanya akan lebih light and relax.. Cikgu Syafinaz ajar benda paling basic dalam music, pasal do re mi, pasal bentuk2 note, pasal garis2 dalam note. Pastu ahli-ahli baru dipecah-pecahkan ke kumpulan suara masing-masing. Aku yg asalnya suara Tenor masa kat Koir UTM, akhirnya jadi suara Baritone untuk Koir Kebangsaan. Memang dah bajet dah, masa audition hari tu suara pun tak sampai nak high note.


First class dah dapat 13 skor yang perlu dihafal.. Cuma sempat belajar lagu Pink Panther dengan Kiss From A Rose jek. Agak susah nak hafal sebab skor semua dalam note2 taugeh.. dan aku memang zero knowledge tentang note2 taugeh ni. Last belajar pun masa darjah 6. Memang semua dah lupa. Agak kekok nak nyanyi, sebab tak tahu apa bunyi yang kena sebut dan apa note do re mi nya.. So cara aku belajar, aku cuma dengar betul2 bunyi yang keluar dan tanya pada senior apa note doremi nya utk bunyi tu. Itu cara yang aku belajar masa di Koir UTM.

Hendak tak hendak, memang kena usaha keras bila dah join Koir Kebangsaan ni. Aku teringin nak join Konsert Jazz hujung tahun ni. Harapannya berjaya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My G7

1. Gunung Tahan (7,186') - Banjaran Tahan, Pahang (Finished)
2. Gunung Korbu (7,162') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
3. Gunung Yong Belar (7,156') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
4. Gunung Gayong (7,129') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
5. Gunung Chamah (7,119') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
6. Gunung Yong Yap (7,110') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
7. Gunung Ulu Sepat (7,089) - Banjaran Titiwangsa (Finished)

My Graduated G

- Gunung Kinabalu, Kota Kinabalu
- Gunung Datuk, Rembau
- Bukit Tabur, Melawati
- Gunung Nuang, Hulu Langat
- Pine Tree Hill, Bukit Fraser
- Gunung Yellow & Pass, Cameron Highlands
- Gunung Brinchang, Cameron Highlands
- Gunung Stong, Gua Musang
- Twin Peak, Bukit Fraser
- Gunung Arong, Mersing
- Gunung Berembun, Terengganu
- Gunung Duri, Ringlet
- Gunung Gerah, Grik
- Gunung Bilah, Grik
- Gunung Semangkok, Bukit Fraser