Malaysian citizen that loves cat, food, fishing, outdoor activites and fitness. Full time IT Programmer, Part time blogger.

Kekucing Awang

Kekucing Awang

Perjalanan Hidup Milo

PitaPata Cat tickers

Memancing di Empangan Sungai Tua

 Hari Ahad lepas, aku dan member ambil keputusan nak spend satu hari suntuk utk memancing. Lokasi yang ditetapkan, Empangan Sungai Tua (ada nama lain empangan tu, tapi aku tak ingat apa nama dia.. huhu).

Memancing di air tenang
Malangnya, seekor ikan pun tak berjaya dibawa pulang. Ada la dua tiga kali kail sangkut ikan, tapi terlepas je.
Aksi membuang air mengikat kail


Takpe mungkin takde rezeki hari tu. Nanti boleh cuba lagi.

Ada orang kata, memancing ni membuang masa je. Bagi aku pula, memancing bukanlah sekadar nak menunggu ikan makan umpan, tapi juga untuk menghargai keindahan alam yang ada disekitar kawasan memancing tu.

Pemandangan sewaktu hampir senja. Indahnya ciptaan Ilahi.

1 comment:

achik ezam said...

giler lawa gambar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My G7

1. Gunung Tahan (7,186') - Banjaran Tahan, Pahang (Finished)
2. Gunung Korbu (7,162') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
3. Gunung Yong Belar (7,156') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
4. Gunung Gayong (7,129') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
5. Gunung Chamah (7,119') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
6. Gunung Yong Yap (7,110') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
7. Gunung Ulu Sepat (7,089) - Banjaran Titiwangsa (Finished)

My Graduated G

- Gunung Kinabalu, Kota Kinabalu
- Gunung Datuk, Rembau
- Bukit Tabur, Melawati
- Gunung Nuang, Hulu Langat
- Pine Tree Hill, Bukit Fraser
- Gunung Yellow & Pass, Cameron Highlands
- Gunung Brinchang, Cameron Highlands
- Gunung Stong, Gua Musang
- Twin Peak, Bukit Fraser
- Gunung Arong, Mersing
- Gunung Berembun, Terengganu
- Gunung Duri, Ringlet
- Gunung Gerah, Grik
- Gunung Bilah, Grik
- Gunung Semangkok, Bukit Fraser