Malaysian citizen that loves cat, food, fishing, outdoor activites and fitness. Full time IT Programmer, Part time blogger.

Kekucing Awang

Kekucing Awang

Perjalanan Hidup Milo

PitaPata Cat tickers

Perjalanan Hidup Luna

PitaPata Cat tickers

Kucing Terbiar Anjing Jalanan Jumble Fair



Hari ini aku bertandang ke Pekan Ampang sempena Kucing Terbiar Anjing Jalanan Jumble Fair. Sesat barat aku nak ke sana, walaupun rumah aku pun area ampang jek.. tapi memang tak familiar dengan area Pekan Ampang tu. Tengah syok2 cari jalan tetiba hujan lebat turun mencurah2, kelam kabut aku cari tempat berteduh.. Time tu memang aku dah sesat dah, ntah area mana ntah aku pergi, kilang jek banyak.

Lepas dalam 20minit berteduh, baru hujan reda sikit. Time tu menyambung pencarian Rumah Api. Ku pikirkan rumah api tu mmg bangunan rumah api, rupanya sekadar nama kedai jek.. Adoiyai.. sangat mengkonfiuskan. Landmark paling senang sebenarnya adalah Balai Polis Ampang.

Antara barangan yang dijual termasuklah Tshirt bercetak, buku2 terpakai, novel2 terpakai, cd dan dvd terpakai, lencana KTAJ. Ada gak dijual barang2 perhiasan macam frame dan gelang2. So aku sambar novel sebijik dan lencana KTAJ seketul. Berbaloi2 beli novel tu, dah la murah. Sebiji cuma rm5 sajok. Kalau beli kat luar mau RM30++ kot.

Abu Garcia dan Kochi Chan bergambar dengan barangan dari KTAJ Jumble Fair
So sapa2 yg duduk dekat ngan Ampang tu boleh la luangkan sedikit masa mengunjungi Jumble Fair nie. Dibuka sampai esok malam pkl 10pm. Sekurangnya dengan setiap sen yang korang keluarkan mampu untuk membantu sedikit sebanyak haiwan2 terbiar di luar sana. Peace. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My G7

1. Gunung Tahan (7,186') - Banjaran Tahan, Pahang (Finished)
2. Gunung Korbu (7,162') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
3. Gunung Yong Belar (7,156') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
4. Gunung Gayong (7,129') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
5. Gunung Chamah (7,119') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
6. Gunung Yong Yap (7,110') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
7. Gunung Ulu Sepat (7,089) - Banjaran Titiwangsa (Finished)

My Graduated G

- Gunung Kinabalu, Kota Kinabalu
- Gunung Datuk, Rembau
- Bukit Tabur, Melawati
- Gunung Nuang, Hulu Langat
- Pine Tree Hill, Bukit Fraser
- Gunung Yellow & Pass, Cameron Highlands
- Gunung Brinchang, Cameron Highlands
- Gunung Stong, Gua Musang
- Twin Peak, Bukit Fraser
- Gunung Arong, Mersing
- Gunung Berembun, Terengganu
- Gunung Duri, Ringlet
- Gunung Gerah, Grik
- Gunung Bilah, Grik
- Gunung Semangkok, Bukit Fraser