Malaysian citizen that loves cat, food, fishing, outdoor activites and fitness. Full time IT Programmer, Part time blogger.

Kekucing Awang

Kekucing Awang

Perjalanan Hidup Milo

PitaPata Cat tickers

Perjalanan Hidup Luna

PitaPata Cat tickers

Ayam Penyet Wong Solo

Malam tadi mengidam nak makan Ayam Penyet.. So as usual, aku akan pergi bertandang kat Restoran Ayam Penyet yang paling aku suka. Nama restoran tu, Restoran Ayam Bakar Wong Solo. Pegi ngan member =).

Kenapa aku suka makan Ayam Penyet kat sini? Satu, sebab sambal dia.. punya la menyengat! Aku yang biasanya tahan makan pedas pun kekadang mengalir air mata makan sambal dia nie.


Yang aku order nie set Ayam Penyet, so sekali dgn air mineral tu.. Tapi kebiasaannya aku order ngan air extra, paling suka order Jus Soda Gumbira.. lepas minum air ni memang muka aku gumbira jek, sampai mengalir air mata kegembiraan.. Hohohoho. Member aku gelak jek tgk aku cam ayam berak kapur tahan pedas.

(Tapi sayang, x sempat nak snap gambar soda gumbira sebab kepedasan melampau.. sampai jek air terus minum.. pedas beb! T_T )

Kalau sesiapa yang stay area KL dan nak ke restoran ni, lokasinya terletak kat Dagang Avenue, Taman Dagang, Ampang. Landmark yang paling senang, berdekatan dengan Shopping Mall Galaxy Ampang.

p/s: Nanti aku postkan satu lagi tempat feveret aku makan Ikan Bakar Penyet.. tungguuu!

3 comments:

Semarak Api said...

ngee..suke gk ngn aym penyet.smbal die mmg meletopp! byk restoren aym penyet tp x sume gk best.sy pnh mkn kt area sunway pramyd.pon best.

Aida Tamrim said...

AwangHafiz, ayam penyet tu ayam yang dah hancur kena penyek kan??...

Waaa...nama air tu manrik la...Soda Gumbira...Apa bhn2nye?...

Awang Hafiz said...

@semarak api: bestkan ayam penyet.. huhu. skrg dh makin popular kat Malaysia. Dulu masa belajar kat JB, macam cendawan tumbuh. Ape nama ayam penyet kat sunway pyramid tu?

@adialuze: hahahaahahaha. itu namanya ayam lenyek dah adia.. :P. Ayam penyet ni ayam goreng yg ditekan2 dengan lesung bagi dia lembut sket.. Soda gembira tu actually Air Bandung Soda. Kiranya cam Sirap Bandung + Soda. Buat sindri pun bole. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My G7

1. Gunung Tahan (7,186') - Banjaran Tahan, Pahang (Finished)
2. Gunung Korbu (7,162') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
3. Gunung Yong Belar (7,156') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
4. Gunung Gayong (7,129') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
5. Gunung Chamah (7,119') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
6. Gunung Yong Yap (7,110') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
7. Gunung Ulu Sepat (7,089) - Banjaran Titiwangsa (Finished)

My Graduated G

- Gunung Kinabalu, Kota Kinabalu
- Gunung Datuk, Rembau
- Bukit Tabur, Melawati
- Gunung Nuang, Hulu Langat
- Pine Tree Hill, Bukit Fraser
- Gunung Yellow & Pass, Cameron Highlands
- Gunung Brinchang, Cameron Highlands
- Gunung Stong, Gua Musang
- Twin Peak, Bukit Fraser
- Gunung Arong, Mersing
- Gunung Berembun, Terengganu
- Gunung Duri, Ringlet
- Gunung Gerah, Grik
- Gunung Bilah, Grik
- Gunung Semangkok, Bukit Fraser