Malaysian citizen that loves cat, food, fishing, outdoor activites and fitness. Full time IT Programmer, Part time blogger.

Kekucing Awang

Kekucing Awang

Perjalanan Hidup Milo

PitaPata Cat tickers

Perjalanan Hidup Luna

PitaPata Cat tickers

Sunyi...

Pukul 6.11pm.

Aku masih di office, sekadar mengisi waktu yg masih ada sebelum pulang.. Kebiasaan sekarang bagiku. Masa banyak aku habiskan di office. Lepas habis kerja, aku terus balik rumah.
Biasanya bila sampai ke pintu rumah, aku perhati rumah sendiri. Sunyinya.. Dulu, tak sunyi seperti ni. Sentiasa ada suara2 utk aku bergurau senda.

Buka pintu bilik. Sepi. Tak ada lagi si dia menemani. Apa agaknya dia tengah buat sekarang. Aku capai handphone, aku sms dia. Sambil2 menunggu sms masuk, aku pergi ke dapur, minum air. Tangan masih menggenggam handphone, tiada sms masuk.


Aku tinggalkan handphone di atas meja komputer, aku capai tuala utk ke bilik air. Selesai, aku kembali ke bilik. Sambil bersiap, aku kerling handphone di atas meja komputer, masih tiada sms masuk. Mungkin dia busy.

Aku pasang komputer, lalu main games kegemaran aku. Dekat 3 jam aku layan game komputer. Letih bermain, aku berhenti. Aku lihat handphone ku, masih tiada sms.

Begitulah rutin harian aku, sampai ke hari ini. Tak henti menanti sms masuk. Mungkin dia dah lupakan aku? Atau aku sekadar tempat ketika susah?

Bersangka2 adalah sejelas2 penipuan. Apatah lagi kalau berburuk sangka. Tapi, sesiapa pun akan berburuk sangka, kalau diri terasa tak dihargai.



Akhirnya, ada sms masuk! Tapi sayang, datangnya bukan dari si dia. Mungkin ada benarnya, sudah dapat gading bertuah, tanduk tidak berguna lagi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My G7

1. Gunung Tahan (7,186') - Banjaran Tahan, Pahang (Finished)
2. Gunung Korbu (7,162') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
3. Gunung Yong Belar (7,156') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
4. Gunung Gayong (7,129') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
5. Gunung Chamah (7,119') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
6. Gunung Yong Yap (7,110') - Banjaran Titiwangsa (Finished)
7. Gunung Ulu Sepat (7,089) - Banjaran Titiwangsa (Finished)

My Graduated G

- Gunung Kinabalu, Kota Kinabalu
- Gunung Datuk, Rembau
- Bukit Tabur, Melawati
- Gunung Nuang, Hulu Langat
- Pine Tree Hill, Bukit Fraser
- Gunung Yellow & Pass, Cameron Highlands
- Gunung Brinchang, Cameron Highlands
- Gunung Stong, Gua Musang
- Twin Peak, Bukit Fraser
- Gunung Arong, Mersing
- Gunung Berembun, Terengganu
- Gunung Duri, Ringlet
- Gunung Gerah, Grik
- Gunung Bilah, Grik
- Gunung Semangkok, Bukit Fraser